Cursed Earth ANM file format ============================== * This file is part of Cursed Earth. Cursed Earth is an open source, cross-platform port of Evil Islands. Copyright (C) 2009-2010 Yanis Kurganov. Permission is granted to copy, distribute and/or modify this document under the terms of the GNU Free Documentation License, Version 1.3 or any later version published by the Free Software Foundation; with no Invariant Sections, no Front-Cover Texts, and no Back-Cover Texts. You should have received a copy of the GNU Free Documentation License along with this program. If not, see . * This is an internal documentation currently available only on Russian. Something more strong in English will be later. * Введение. Формат anm - это хранилище для данных анимации (вращения, смещения и морфинга) одной части модели. * Описание. Сигнатуры нет, данные плотно упакованы. Типы: struct vec3 - вектор float x, y, z struct quat - кватернион float w, x, y, z Формат: uint32 rotation_frame_count - количество кадров анимации для вращения quat rotations[rotation_frame_count] - вращения uint32 translation_frame_count - количество кадров анимации для смещения vec3 translations[translation_frame_count] - смещения uint32 morph_frame_count - количество кадров анимации для морфинга uint32 morph_vertex_count - количество вершин в кадре, к которым применяется морфинг vec3 morphs[morph_frame_count][morph_vertex_count] - смещения Данные вращения и смещения присутствуют всегда. Данные морфинга могут отсутствовать, в этом случае morph_*_count равны нулю. * Пример. Модель: unmosu (гарпия). Часть: r_pereponka (перепонка). Местонахождение: figures.res -> unmosu.anm -> cidle -> r_pereponka. 24 1.000000 0.000000 0.000000 0.000000 1.000000 0.000000 0.000000 0.000000 1.000000 0.000000 0.000000 0.000000 ... 24 0.000000 0.000000 0.000000 0.000000 0.000000 0.000000 0.000000 0.000000 0.000000 ... 24 21 ... -0.050414 -0.083977 0.125293 -0.062090 -0.110380 0.234947 -0.120561 -0.118982 0.325463